PlatinumEssays.com - Free Essays, Term Papers, Research Papers and Book Reports
Search

Marketing

By:   •  January 29, 2016  •  Essay  •  353 Words (2 Pages)  •  1,713 Views

Page 1 of 2

           Sejarah kemalangan

[pic 1]
Pada 17 Jun 2013 , kontena TEU kontena MOL , moden shipship Comfort MOL (ex APL Rusia) , yang dibina pada tahun 2008 oleh IPK Nagasaki perpecahan Shipyard kepada dua bahagian ketika hendak berlepas dari Singapura ke Jeddah ( Arab Saudi).

Kapal itu mempunyai tujuh kargo memegang di hadapan bilik enjin dan dua kargo memegang belakang dari bilik enjin . Kapal ini adalah yang keenam dalam siri kapal kontena besar yang dibina oleh Mitsubishi Heavy Industries Ltd , Nagasaki Shipyard & Machinery Kerja Raya. Pada masa kemalangan kapal itu membawa muatan 4,382 kontena bersamaan dengan 7041 TEU dan telah belayar pada kira-kira 17knots . Ketinggian ombak besar pada masa yang dianggarkan 5.5m dengan daya Beaufort 7 selatan- barat angin

Patah ini bermula dari bahagian bawah plat shell memegang No.6 Cargo. Pada kira-kira 07: 45hours (GMT 5 jam) kemasukan air mula dikesan oleh penggera kemasukan air dalam lunas salur terletak berhampiran garis tengah bahagian bawah dua kapal. Kira-kira dua minit kemudian, kemasukan air lagi dikesan di No.6 Cargo memegang terletak di peminggang bawah dua kali. Retak kemudian dilantik ke penyaduran shell sisi kapal dengan kawasan dek atas menjadi sebahagian yang terakhir untuk patah.

[pic 2]

[pic 3]

Berikutan kemalangan itu Biro Maritim Jepun menubuhkan sebuah jawatankuasa untuk menyiasat " besar Kontena Kapal Keselamatan. " Walaupun laporan interim Jawatankuasa diterbitkan pada Disember 2013 punca sebenar kemalangan masih undetyermined . Siasatan cepat dikecualikan daripada asas dan / atau perlanggaran, kebakaran dan / atau letupan yang berasal di dalam kapal dan patah rapuh berasal dari tingkat atas. Siasatan Jawatankuasa tertumpu pada dua punca yang berpotensi kemalangan:

...

Download:  txt (2.4 Kb)   pdf (200.8 Kb)   docx (73.7 Kb)  
Continue for 1 more page »